TEKin OmaTEK-jäsenportaali ja palvelukanavat ovat uudistuneet. OmaTEK-jäsenportaali on nyt osa www.tek.fi-sivustoa ja mahdollistaa jäsenille saumattoman ja sujuvan asioinnin sekä omien tietojen ja yhteydenottojen hallinnan yhdestä paikasta, myös mobiilisti. Uudistuksessa OmaTEK on saanut uuden raikkaamman ulkoasun ja yhtenäisen ilmeen verkkosivuston kanssa.
Jäsenenä voit ottaa kirjallisesti yhteyttä TEKin palveluihin OmaTEK-jäsenportaalista löytyvän asiointikanavan kautta. Kun tarvitset juridista apua, yrittäjä- tai palkkaneuvontaa, uravalmennusta tai sinulla on kysyttävää jäsenyydestäsi, voit lähettää asiantuntijoillemme viestin asiointikanavan kautta. Myös TEKin asiantuntijoiden vastaukset löytyvät jatkossa jäsenportaalista.
OmaTEKiin kirjaudutaan vahvaa tunnistautumista käyttäen. Kirjautumisen yhteydessä sinun tulee vahvistaa henkilöllisyytesi verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. OmaTEKin kautta viestiminen on tietoturvallisempaa ja mahdollistaa myös sinulle jäsenenä paremman kokonaiskuvan käsittelyssä olevan asian etenemisestä. Uudistuksen myötä sähköpostin käyttö palvelutilanteissa jää pois.
Jatkossa saat sähköpostitse ja tekstiviestitse tiedon, kun TEKin asiantuntijalta on uusi viesti odottamassa OmaTEKissä. Jotta tieto uuden viestin saapumisesta varmasti tavoittaa sinut, on tärkeää, että omat yhteystietosi ovat ajan tasalla jäsenportaalissa.
Tavoitat kaikki TEKin palvelut tuttuun tapaan myös puhelimitse, kaikki samasta numerosta (09) 229 121. Jatkossa voit jättää soittopyyntöjä TEKin lakipalveluihin ja palkkaneuvontaan myös puhelimitse, halutessasi ääniviestin kera.
Kaikki vanhasta OmaTEKistä tutut toiminnallisuudet ovat siirtyneet uuteen jäsenportaaliin. Digitaalisen asioinnin kehittäminen jatkuu ja uusia toiminnallisuuksia sekä muun muassa chat-palvelu on tulossa käyttöön ensi vuonna.