TEKin brändi ja nettisivut uudistuvat
Uusi ilme ja logo syntyivät mainostoimisto Wörksin kanssa.
Tekniikan akateemiset TEKin uusi brändi, logo ja uudistuneet nettisivut lanseerataan kesällä. Uusilla nettisivuilla näkyy mainostoimisto Wörksin kanssa suunniteltu uusi ilme.
Brändityössä pohdittiin brändi-identiteettiä eli sitä, mikä TEK on, äänensävyä eli sitä, miten TEK puhuu sekä visuaalista ilmettä, graafista ohjeistoa ja kuvamaailmaa eli sitä, miltä TEK näyttää.
Pyrimme olemaan relevantti ja kiinnostava kaikille jäsenillemme taustasta riippumatta
Uudessa ilmeessä esillä ovat erityisesti jäsenet ja heidän hyvä arkensa. TEK on monimuotoinen ja -arvoinen yhteisö, ja tämä monimuotoisuus näkyy aiempaa enemmän brändissä.
– TEKissä tehdään paljon arvokasta työtä jäsenten auttamiseksi ja heidän elämänsä parantamiseksi. Haluamme, että tämä näkyy aiempaa enemmän myös TEKin viestinnässä ja markkinoinnissa. Pyrimme olemaan relevantti ja kiinnostava kaikille jäsenillemme taustasta riippumatta, sanoo viestintäjohtaja Merina Salminen.
Mobiilioptimoidulla verkkosivustolla tulee olemaan uuden brändi-ilmeen mukainen design, selkeämpi navigaatiorakenne sekä jäsenille tärkeät sisällöt, kuten palvelut, tapahtumat, valmennukset, uutiset ja blogit.
Uutisosiossa on TEKin omien uutisten lisäksi uutuutena myös Tekniikka&Talouden uutisfeedi eli päivittyvät päivän tärkeimmät tekniikan alan uutiset. Vahva tunnistautuminen parantaa tietoturvaa ja käyttökokemukseen on kiinnitetty erityistä huomiota.
– Uusi sivusto on jo hyvä askel kohti parempaa digikokemusta. Kehitys jatkuu vielä, ja syksyllä keskitymme erityisesti digitaaliseen asiointiin, sanoo kehityspäällikkö Teemu Lukkari.
TEKin sivustouudistusta on tehty yhdessä suunnittelutoimisto Nordkappin kanssa. Toteutuksesta vastaavat ohjelmistoyritys Siili ja suunnittelutoimisto Kuudes.