Opiskelija istuu sohvalla.

TEKin palvelukanavat uudistuvat

|
Uutinen

Jatkossa kaikki palvelut ovat saatavilla myös yhdestä puhelinnumerosta.

Tekniikan akateemiset TEKin palvelukanavat ja OmaTEK-jäsenportaali uudistuvat näillä näkymin syksyn aikana.​ Samalla OmaTEK -jäsen­portaali tulee osaksi www.tek.fi-­sivustoa ja kirjalliset yhteydenotot ja viestit TEKin asiantuntijoiden kanssa alkavat kulkea sivuston kautta.

– Oman sivuston kautta viestiminen on tietoturvallisempaa, joten sähköpostin käyttö palvelutilanteissa jää jatkossa pois, TEKin palvelupäällikkö Satu Taivainen kertoo.

Muutoksen jälkeen myös omien tietojen ja tilausten muokkaukset onnistuvat siis samalta sivustolta. Jatkossa kaikki palvelut ovat saatavilla myös yhdestä puhelinnumerosta, johon soittamalla puhelusi ohjautuu valintojen kautta haluttuun palveluun. Soittopyyntöjen jättäminen TEKin palveluihin onnistuu myös jatkossa puhelimitse.

Järjestelyt ovat osa TEKin palveluiden muutosohjelmaa.

– Olemme tarkastelleet palveluprosessejamme ja palvelupolkujamme, kuunnelleet herkällä korvalla jäsenpalautetta ja lähteneet sen pohjalta kehittämään ja modernisoimaan asiointiamme. Uudistamalla digitaalista asiointikanavaa haluamme mahdollistaa jäsenille helppokäyttöisen ja sujuvan asioinnin sekä omien tietojen ja yhteydenottojen hallinnan, myös mobiilisti, Taivainen kertoo.

– Kehitystyö jatkuu tästä eteenpäinkin ja tulemme myöhemmin ottamaan myös uusia palvelukanavia käyttöön. Muun muassa chatin ja chatbotin valmistelut ovat jo hyvässä vauhdissa. Pidämme kehitystyössä aktiivisesti mukana niin henkilöstön kuin jäsenetkin.​